واگذاری ۳ کودک نیازمند درمان به فرزندخواندگی در قزوین

ایسنا/قزوین مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در سه سال گذشته ۸۳ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست پس از طی مراحل قانونی به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی واگذار شد، در سال گذشته سه کودک نیازمند درمان به فرزندخواندگی واگذار شدند و درحال حاضر هیچ کودک نیازمند درمان در مراکز نگهداری ما وجود ندارد.

علی دهباشی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح واگذاری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست به «خانواده‌های متقاضی میزبانی این کودکان» اظهار کرد: ۲۷۹ کودک و نوجوان بی‌سرپرست و بدسرپرست در شیرخوارگاه و خانه‌های کودکان و نوجوانان بهزیستی استان نگهداری می‌شوند، تلاش اصلی بهزیستی حضور کودک در خانواده زیستی یا خویشاوند و در نهایت فرزندخواندگی است.

وی در ادامه بیان کرد: براساس اصول ۲۱ و ۲۹ قانون اساسی و ماده واحده قانون تشکیل سازمان بهزیستی کشور در سال ۵۹ و همچنین قانون حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست مصوبه سال ۹۲، حمایت از کودکان معرفی شده از سوی مراجع قضایی برعهده سازمان بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: ۲۶۷ کودک در مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست استان مورد پذیرش قرار گرفتند و بازپیوند (بازگشت به خانواده زیستی) ۲۶۹ کودک به خانواده و اقوام دارای صلاحیت صورت گرفت تا از اقامت طولانی‌مدت فرزندان در این گونه مراکز جلوگیری به عمل آید.

وی با اشاره به واگذاری کودک به صورت موقت، خاطرنشان کرد: خانواده‌هایی که متقاضی پذیرش کودکان به صورت موقت هستند باید آموزش‌ ببینند و همچنین مقدماتی برای تشخیص آمادگی و شایستگی خانواده طی کنند.

دهباشی‌پور با تأکید بر اینکه ثبت‌نام در این طرح از درگاه «سامانه ملی فرزندپذیری» با آدرس adoption.behzisti.net امکان‌پذیر است، گفت: این طرح جایگزینی برای فرزندخواندگی نیست و تلاش اصلی ما حضور کودک در خانواده زیستی یا خویشاوند و در نهایت فرزندخواندگی است و اگر شرایط مهیا نباشد حضور کودک در خانواده میزبان به جای نگهداری او در مراکز نگهداری توصیه می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: در سه سال گذشته ۸۳ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست پس از طی مراحل قانونی به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی واگذار شد و ساماندهی فرزندان زندانیان و نگهداری آنان در این مراکز به منظور خروج آنان از محیط زندان صورت گرفت، در سال گذشته سه کودک نیازمند درمان به فرزندخواندگی واگذار شدند و درحال حاضر هیچ کودک نیازمند درمان در مراکز نگهداری ما وجود ندارد.

کد خبر 114643

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد